Страницы

დისტანციური სწავლება

დისტანციური სწავლება
  ეს გახლავთ სწავლების ფორმა რომელიც რომელიც შექმნილია სპეციალურად სტუდენტებისთვის, სტუდენტთა ჯგუფისთვის, რომლებიც ტრადიციულ აუდიტორიაში ფიზიკურად არ იმყოფებიან ეს არის პროცესი რომელიც ქმნის და ხელმისაწვდომს ხდის სწავლას, როდესაც ინფორმაციის წყარო და მიმღები ერთმანეთისგან დროით სივრცით ან ორივე შემთხვევაში დაშორებული არიან.
  არსებობს 3 ტიპის დისტანციური სწავლების მეთოდი:
ოლაინ მეთოდი- ამ დროს ლექტორი სტუდენტებს ექონტაქტება მხოლოდ წერილობით ან ვიდეო ლექციების ჩანაწერების მეშვეობით, კვირაში ერთხელ ლექტორი აუდიტორიაში მიდის და ლექციას წერს. საიტზე ატვირთული ლექციების ნახვა მხოლოდ რეგისტრირებულ სტუდენტებს შეუძლიათ, თუ სტუდენტს კითხვა გაუჩნდება ლექტორს ოლაინს მიწერს პასუხსაც ისევ ისე მიიღებს.
ლაივ კონფერენციის მეთოდი-ამ შემთხვევაში სილაბუსით წინასწარ განსაზღვრულია ლექციის დრო და ამ დროს პირდაპირი გადაცემის სიხშირით .  (live stremet) მიმდინარეობს ლექციაზე, ამ დროს სტუდენტს შეუძლია დაუსვას კითხვა ლექტორს და დაუყონებლივ მიიღოს პასუხი, თუმცა სწავლების ეს მეთოდი ნაკლებად ხელსაყრელია მათთვის ვინც ადგილზე სწავლას და ლექციებზე დასწრებას ვერ ახერხებს.
ჰიბრიდული კურსი-ზედა ორი მეთოდის შერწყმაა, ანუ ჰიბრიდული კურსის არჩევის შემთხვევაში ნაწილი ლექციები ჩანაწერების, ნაწილის კი ლაივ კონფერენციის მეთოდით შეუძლიათ.

1-დადებითი მხარეები
მოხერხებულობა და ხელმისაწვდომობა-ელექტრონული კურსების აღება შეგიძლიათ მაშინ როდესაც მოგესურვებათ არ არის აუცილებელი რომელიმე სემესტრზე.
მოქნილობა-არ არსებობს განსაზღვრული დრო ლექციებისთვის, თვითონ წყვეტთ, როდის გსურთ დავალების შესრულება თქვენ იცით როდის არ გაქვთ ჩასაბარებელი.
არჩევანი-ბოლო რამოდენიმე წელია დისტანციური სწავლების შესაძლებლობის ბუმია რის შედეგადაც ძალიან ბევრმა, აკრედიტირებულმა და კარგი რეპუტაციის მქონე უნივერსიტეტებმა დაიწყეს მსგავსი პროგრამების შედგენა.
ღირებულება-ფასები ძირითადად ნაკლებია, თანაც რათქმაუნდა მცირდება :კვების, საცხოვრებელი ადგილის და მგზავრობის ხარჯები.
მართვადი-სასწავლო გარემოს თვითონ ვიქმნით.
ზოგიერთი მოსწავლისთვის უკეთესია-მაგალითად                                                        ინტროვენტი ადამიანისთვის, მათვის ვისაც ენობრივი ბარიერი აქვთ, მათთვის ვისაც აღსაქმელად დიდი დრო ჭირდებათ და ასე შემდეგ.
სამსახური, კარიერა- რადგანაც დისტანციური სწავლება კიბერ  სამსახურშია და თქვენითვე რეგულირდება, არ არსებობს აუცილებლობა შევწყვიტოთ მუაშაობა, ან აიღოთ აკადემიური და ამით გაიფუჭოთ საქმე ან სამსახურში ან სასწავლებელში .        
2-უარყოფითი მხარეები
ლექტორთან პირისპირ შეხვედრა-ლექტორთან ვერ შეხვედრა.
აღქმა რეპუტაცია-მიუხედავად იმისა, რომ ნელ-ნელა მეტი და მეტი უნივერსიტეტი ქმნის ელექტრონულ პროგრამებს მაინც არსებობს (უნდობლობის მომენტი) გარკვეული სტერეოტიპები ამ ტიპის სწავლების მიმართ.
მოითხოვს ახალ უნარებს და ტექნოლოგიების ცოდნას.
არანაირი სოციალური ინტერაქცია.
დროის გაყვანა-თუ თქვენ ადამიანების იმ ტიპს მიეკუთვნებით რომლებსაც ყოველთვის ჭირდება ბიძგი და გარემო, რომ სამუშაო დაამთავროს ალბათ ძალიან გაგვიჭირდება დისტანციური სწავლება.
ნაკლები მხარდაჭერა-სტუდენტებისგან მოითხოვება სხვადასხვა რესურსის მოძიება დავალების შესასრულებლად, რაც ზოგიერთისთვის სასიამოვნო შესასრულებელია, ზოგიერთისთვის შემაშფოთებელი.
სტუდენტური ცხოვრება-ბევრისთვის სტუდენტობა მნიშვნელოვან და სახალისო პერიოდტან ასოცირდება მოიცავს ახალი მეგობრებისა და ნაცნობების შეძენას მათთან ერთად გართობას და ასე შემდეგ. დისტანციური სწავლება ამას არ მოიცავს.
N=3 რა არის ეფექტური პრეზენტაცია
  ნებისმიერი პრეზენტაციის ინფორმაციის მიწოდება, პრეზენტაციას უფრო კონკრეტული ამოცანებიც ჰქონდეს ამ თუ იმ საკითხისადმი ინტერესის გამოწვევა პრობლემაზე დაფიქრება მოვლენებისა და მონაცემების განხილვა პოზიციის ჩამოყალიბება და სხვა ადამიანები გაცილებიით უკეთ აღიქვამენ და სწავლობენ მაშინ როცა ინფორმაცია ვიზიალურად არის გაფორმებული, ტექსტისა და ილუსტრაციის შერწყმა მიმღებს ყურადღების კონცენტრაციასა და შინაარსის უკეთ გაგებაში ეხმარება. არსებობს პრეზენტაციის მოსამზადებელი სპეციალური პროგრამები რომელთა შორის განსაკუთრებით პოპულარობით სარგებლობს powerpoint, პრეზენტაცია ორი ძირითადი კომპონენტისგან შედგება, ზეპირი და ვიზუალური. ორივე კომპონენტის მომზადება და სინთეზირება სერიოზულ მომზადებასა და ვარჯიშს მოითხოვს.
პრეზენტაციის მომზადების ძირითადი საფეხურები
პრეზენტაციის თემის საკითხის სიღრმისეული დამუშავება, რაც ეფექტიანია პრეზენტაციის ყველა მნიშვნელოვანი ასპექტის მომზადების ფაზაში.
აუდიტორიის შესწავლა-(ვინ არიან მსმენელები, რით არის ეს საკითხი აქტუალური მათთვის, რა იციან ამ საკითხის გარშემო, რა აინტერესებთ ამ საკითხის ირგვლივ ყველაზე მეტად, რისი გაგება შეიძლება გაუჭირდეთ).
პრეზენტაციის მიზნის განსაზღვრა და მკაფიოდ ჩამოყალიბება.
სცენარის შემუშავება, რომელიც 4 ძირითად ნაწილს მოიცავს: შესავალი, ძირითადი ნაწილი, შეჯამება და დახურვა.
ვიზუალური საშვალების შერჩევა დღეს ძალიან ხშირია სლაიდ სოუების გაშვება ელ სიდი პროექტორით, თუმცა პრეზენტაციის ვიზუალური კომპონენტი შეიძლება იყოს ფორმატი ქაღალდის.
სლაიდების მომზადება რაც ტექსტებისა და შესაბამისი ილუსტრაციების მომზადებასა და განვითარებას გულისხმობს, ეს პროცესი თითოეული სლაიდის შექმნასა და რედაქტირებას მოიცავს.
რეპუტაცია მნიშვნელოვანია თვით რწმენის გამოსამუშავებლად და ისსეთ დეტალებზე კონცენტრაციებისთვის რომლებიც ერთი შეხედვით ნაკლებად აქტუალურია.
საპრეზენტაციო გარემოს და ტექნიკურ საშუალების მომზადება, სასურველია ოთახი, ავეჯის განლაგება, განათება, აღჭურვილობა პრეზენტაციის დაწყებამდე დროულად იგვიანებს.
პრეზენტაციის წარმართვა ეფექტიანია მაშინ როდესაც გამოვიყენებთ ისეთ ეფექტებს როგორიცაა: თვალის კონტაქტი, ხმის ტემპის ცვლა, არაველბალური მინიშნებები და სხვა.
უკუკავშირის მიღება აუდიტორიისგან (აუდიტორიის გამოცოცხლების მიზნით ღია კითხვარის შევსება, ზეპირი გამოკითხვა, კითხვის დასმა და ასე შემდეგ.
ინფორმაციის დიზაინი
  ინფორმაციის დიზაინი პრეზენტაციის მეორე ანუ ვიზუალურ კომპონენტს ეხება აქ იგულისხმება, როგორც ინფორმაციის ბლოკების ორგანიზება ასევე გარეგნული მხარის დახვეწა, ეფექტიანი პრეზენტაცია ისეა სტრუქტურულებული და გაფორმებული, რომ საგრძნობლად უადვილებს აუდიტორიას ინფორმაციის აღქმას, მიღებას, დამუშავებას და უკუკავშირს.
პრეზენტაციის დიზაინის შექმნის რეკომენდაციები
ინფორმაციის სტრუქტურირება ანუ პრეზენტაციის მთელი შინაარსის მიზნობრივად დანაწევრებად და თანმიმდევრულად სლაიდზე განთავსება მაგალითად ყველაზე ტიპიური სარეზენტაციო სლაიდ შოუ ასეა სტრუქტურირებული
სლაიდ თავფურცელი-(თემის სათაური, პრეზენტაციის ავტორი და ასევე სხვა ინფორმაციის დატანაც).
მეორე სლაიდი-პრეზენტაციის მიზანი (შედეგები, ქვესაკითხები და სხვა).
მესამე სლაიდი-ბლოკის სათაურები და პლიუსის შინაარსი.
მეოთხე სლაიდი-ბლოკის სათაური და შინაარსი.
ბოლოს-წინა სლაიდების შეჯამება და შემდგომი ღონისძიებების აღწერა

რამოდენიმე რჩევა ეფექტიანი სლაიდის შესაქმნელად
დაიტანეთ სლაიდებზე ძირითადი და აუცილებელი ინფორმაცია არ გადატვირთოთ სლაიდ
არ გამოიყენოთ ძალიან ბევრი სლაიდი რაც ხელს უშლის სლაიდზე ფოკუსირების, ერიდეთ ვრცელი წინადადების გამოყენებას ტექსტში.
ერიდეთ ბევრი სასვენი ნიშნის გამოყენებას.
დიზაინი და გაფორმება
გაიმეორეთ ფონისა და შრიფტის ფერები
გაიმეორეთ ძირითადი ელემენტების: სათაური, ძირითადი ტექსტი და სხვა. მდებარეობა სლაიდზე შრიფტი, ფერი, ზომა.
დატოვეთ სლაიდებზე საკმარისი ცარიელი სივრცე რაც კითხვადობას და აღქმას აადვილებს, სასურველია შრიფტის ზომა 20-დან 48-მდე დიაპაზონში მოიქცეს თუმცა ყველაზე კარგი 30 შრიფტია.
სასურველია თითო სლაიდზე 8 ხაზზე მეტი ტექსტი არ მოათავსოთ.
სასურველია თითო ხაზზე 5 ან 7 სიტყვა მოათავსოთ.
დარწმუნდით, რომ ტექსტი მკაფიოდ ჩამს ფონზე .
უფრო მნიშვნელოვანი ინფორმაციისთვის გამოიყენოთ უფრო დიდი შრიფტი.
სურათები მკაფიოდ უნდა ჩამდეს შეესაბამებოდეს შინაარს და ტექსტს.
სლაიდები არ უნდა იყოს გადატვირთული ილუსტრაციებით.
შემაჯამებელი რეკომენდაცია
   მას შემდეგ რაც დავასრულებთ საპრეზენტაციო ფაილს მომზადებას საბოლოოსდ გადავხედოთ, დავრწმუნდეთ რომ შინაარსი და დიზაინი ზუსტად შეესაბამება პრეზენტაციის მიზანს დახვეწეთ დეტალები რომლებიც დაგეხმარებათ უკეთესად გადასცეთ მასალა რათა მსმენელმა უკეთ გაიგონ მასალა.


Комментариев нет:

Отправить комментарий