ვირტუალური ლაბორატორიები და მათი გამოყენება სასწავლო პროცესში
ვირტუალური ლაბორატორია ახდენს რეალური
მოვლენების იმიტაციას
კომპიუტერის საშუალებით ის ხელს
უწყობს მომხმარებელს აღიქვას და
შეისწავლოს მოვლენა
რეალურ გარემოში
დაკვირვების გარეშე.
მეტიც ვირტუალური ლაბორატორიის გამოყენებით დაკვირვების პროცესი
იმდენჯერ განმეორდეს რამდენჯერაც საჭიროა.
ამგვარად, პროგრამული უზრუნველყოფის გამოყენება თავიდან
აგვაცილებს ძვირადღირებული მოწყობილობებისა და
მასალის შეძენას,
თუმცა უნდა
აღინიშნოს აეთ
ლაბორატორიას მხოლოდ
დამხმარე როლი
აქვს და
ის ვერ
შეცვლის რეალურ
მოვლენებზე დაკვირვებას.
ელექტრონული თამაშები
და მათი
გამოყენება სასწავლო
პროცესში
ელექტრონული თამაშები
თანამედროვე ინფორმაციული სამყაროს განუყოფელი ნაწილია განსაკუთრებით ხშირია თამაშების
გამოყენება გარტობის
მიზნით, თუმცა
შემეცნებით კომპონენტს ყველა თამაში
შეიცავს, ციფრული
თამაშები ავითარებს
შემეცნებით, სივრცულ
და მონიტორულ
უნარებს (შეხებითი
უნარი), და
ხელს უწყობს
ისტის უნარის
გაუმჯობესება, ასევე
თამაშების მეშვეობით
შესაძლებელია ფაქტების
და პრინციპების სწავლა, კომპლექსური პრობლემების ხელშეწყობა, შემოქმედების გაზრდა
აღიარებულია რომ
ელექტრონული თამაშები
ხელს უწყობს
ეგ.წ XXI საუკუნის
კომპეტენციების განვითარებას: კრიტიკულიაზროვნება, პრობლემების გადაჭრა, გუნდური მუშაობა, ლიდერობა, ინფორმაციულ-საკონომიკაციო და მედია ტექნოლოგიების ფლობა, მეტი შემეცნება და ინოვაცია, კარიერის დაგეგმვა ადაპტაცია.
თამაშის ერთ-ერთი მთავარი უპირატესობაა, რომ ის
მოთამაშეს სთავაზობს
ერთგვარ გამომწვევ
გარემოს სადც
შეიძლება შეცდომების სწავლება ,,სწავლა კეთებით“
ელქტრონული თამაშები
განსაკუთრებით უწყობს
ხელს მოსწავლის
მოტივაციის გაზრდას.
ციფრული თამაშები
მოიცავს: ვიზუალური,
ინტელექტუალური, ხმოვანი
და შეგრძნებითი სტიმულების ერთობლიობას რაც მას
მიმზიდველს ხდის.
სათამაშო სესიის
ორგანიზება
თამაშის ტესტირების შემდეგ, მისი გამოყენების შემთხვევაში თქვენ უნდა
შექმნათ სცენარი,
რომლის მიხედვით
თამაში ყველაზე
სარგებლიანი იქნება
მოსწავლეთათვის, ამ
სცენარის გათავისებით შეგიძლიათ შეუდგეთ
სათამაშო სესიის
ორგანიზებას.
ტექნიკური საკითხები
თუ თამაში
ხმოვანია ინდივიდუალური აუცილებელია მოსწავლეს
პჰქონდეს ყურსასმენები.
თამაშის ტიპიდან
და ამოცანებიდან გამომდინარე შეგიძლიათ
დაგღირდეთ ჯგუფის
შექმნა.
თუ სათამაშო
სესია დიდხანს
გრძელდება მიზან
შეწონილია 5 წთ
დასვენების დაგეგმვა
ყოველ 45 წუთში.
ასევე მნიშვნელოვანია ოთახის სწორი
განათების უზრუნველყოფა.
წინასწარი მომზადება.
გაკვეთილის დაწყებამდე
განსაზღვრეთ სასწავლო
მიზნები.
დაადგინეთ თამაშის
რომელი ნაწილი
ან დონე
შეესაბამება კონკრეტულ
სასწავლო ამოცანებს.
დაბეჭდეთ სასწავლო
მიზნები და
გზამკვლევი და
დაურიგეთ მოსწავლეებს.
დაიწყეთ სათამაშო
სესია მიზნების
ახსნით.
მოახდინეთ თამაშის
დემონსტრაცია და
ახსენით როგორ
ხდება თამაშის
დაწყება, მენიუში
ნავიგაციის ან
თამაშის პერსონაჟის გადაადგილება ან
დახმარების მიღება
და.ა.შ.
სასწავლო შედეგების
მისარწევად მნიშვნელოვანია მოსწავლემ გაიაზროს
თამაშში წამოჭრილი
ძირითადი საკითხები
და ისინი
სასწავლო მასალას
დაუკავშიროს ამ
მიზნის მისაღწევად შეიძლება დასვათ
შემდეგი კითხვები:
გახსენებთ თუ
არა თამაში
რაიმეს რაც
უკვე იცით
ან რაც
უკვე გსმენიათ?
რა ისწავლეთ
ამ თამაშიდან?
რა კავშირია
თამაშსა და
რეალურ მოვლენებს
( კონცეფციებს, კანონს
შორის)?
აუდიო ვიდეო
საშუალებების გამოყენება სასწავლო პროცესში
თანამედროვე სკოლაში
მოსწავლეები სულ
უფრო ხშირად
იყენებენ აუდიო
და ვიდეო
საშუალებებს სხვადასხვა სასწავლო მიზნის
მისაღწევად, აუდიო
და ვიდეო
ტექნიკიდან დღეს
სულ უფრო
ფართოდ გამოიყენება :
CD
player
MP3
player
VCR
player
DVD
player
პროექტორი
ტელევიზორი
კომპიუტერი
ვიდეო ეკრანი
არსებობს კლასსი
ფილმის ჩვენების
რამოდენიმე სტრატეგია
რომელტა უმრავლესობა პაუზების გამოყენებას ეყრდნობა, ფილმის გაშვებამდე მასწავლებელი აკეთებს
მოკლე წარმოდგენას:
ფილმის სასწავლო
თემასთან კავშირს
და
თვით ამ
ფილმის როგორც
ნაწარმოების შესახებ
რა კითხვებს
დავუსვამთ პაუზების
დროს
რა გრძნობა
გაგიჩნდათ ამ
მონაკვეთის ნახვის
შემდეგ?
რა იყო
მთავარი ამ
მონაკვეთში?
როგორ შეიძლება
დავუკავშიროთ მონაკვეთი
თქვენს გამოცდილებას?
რატომ გაგიჩნდათ
ეს გრძნობა?
როგორ ფიქრობთ
რა მოხდება
შემდეგ?
რატო ფიქრობთ
ასე?
შესაძლებელია სხვა
შემთხვევების მოფიქრება
და დასმა
თუ ფილმის
რომელ ასპექტზე
სურს მასწავლებელს ყურადღების გამახვილება მაგალითად გმირების ქცევაზე,
გარემოზე სადაც
ვითარდება მოვლენა,
მხატვრულ მხარეზე,
ლიტერატურულ ნაწარმოებზე კავშირი და
სხვა.
ვირტუალური თამაშების
ელექტრონული მისამართი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий